Koszyk:

• Brak produktów w koszyku.

11 Algorytmy w Pediatrii – 21-22.04.2023

➡️Kardiologia dziecięca
👩‍⚕️prof. Lidia Ziółkowska przedstawiła guzy serca u dzieci, które pomimo że występują rzadko i w większości są łagodne, mogą powodować objawy zatorowości systemowej, arytmię, tamponadę serca a nawet zgon.
👩‍⚕️Dr n. med. Anna Turska-Kmieć, poruszyła ważny problem kardiologicznej kwalifikacji dzieci do uprawiania sportu.
👩‍⚕️Dr n. med. Monika Kowalczyk-Domagała omówiła najważniejsze wskazania do włączenia leczenia przeciwzakrzepowego u dzieci oraz leki stosowane w pediatrycznej profilaktyce przeciwzakrzepowej.
➡️W sesji o problemach ważnych w pediatrii
👨‍⚕️dr n. med. Marek Karwacki przedstawił temat: Skórne plamy „kawy z mlekiem”… . Bardzo ciekawy wykład, ważny dla każdego praktyka.
Autor wskazał kierunki diagnostyki różnicowej oraz uproszczony algorytm pomocny w postawieniu ostatecznego rozpoznania grupy chorób zaliczanych do Neurofibromatoz.
➡️Kolejnym praktycznym tematem była „Profilaktyka przed podróżą w dalekie kraje”
👨‍⚕️dr n. med. Anny Kuny, która przedstawiła zapobieganie wielu chorobom tropikalnym oraz możliwości ich leczenia.
➡️„Hity w szczepieniach 2023″ i aktualną sytuację epidemiologiczną, zaprezentował w ciekawym, jak zwykle, wystąpieniu 👨‍⚕️dr n. med. Paweł Grzesiowski.
🦷 Atrakcją „Algorytmów w Pediatrii” były Warsztaty Stomatologiczne oraz nauka skutecznej profilaktyki próchnicy prowadzona przez lek. stomatolog Katarzynę Mosiej.
Wszyscy uczestnicy otrzymali w prezencie indywidualne zestawy stomatologiczne przydatne do codziennej higieny własnej.
➡ Sesję gastroenterologiczną reprezentowali: 👩‍⚕️ prof. Bożena Cukrowska z wykładami „Celiakia – algorytm postępowania”, „Dysbioza jelitowa a ciecie cesarskie”; oraz 👨‍⚕️ dr n. med. Tomasz Pytrus – „Choroba wrzodowa – diagnostyka i terapie”.
➡ Sesja dermatologii pod przewodnictwem prof. Ireny Waleckiej, zawierała tematykę: „Choroby grzybicze i wirusowe”- 👩‍⚕️ dr n. med. Elżbieta Szymańska; „Trądzik” – 👨‍⚕️dr n. med. Piotr Ciechanowicz; oraz „Łuszczyca” i „AZS” – 👩‍⚕️ prof. Irena Walecka

Rejestracja

Resetuj hasło