Koszyk:

• Brak produktów w koszyku.

27 Szkoła Pediatrii – 29-30.09.2023

➡️Podczas sesji poświęconej laryngologii dziecięcej, 👩‍⚕️dr hab. n. med. Lidia Zawadzka-Głos przedstawiła niezwykle ważne aspekty dotyczące diagnozy i postępowania w powszechnie spotykanych dolegliwościach u najmłodszych, takich jak ból gardła, ucha, głowy czy zatok. Zwróciła uwagę na rolę powikłań miejscowych takich jak wewnątrzoczodołowe, wewnątrzskroniowe czy wewnątrzczaszkowe, których leczenie warunkuje brak odległych konsekwencji dla organizmu.

➡️Podczas sesji psychiatrycznej, nad którą nadzór merytoryczny sprawował prof. 👨‍⚕️dr hab. n. med. Tomasz Wolańczyk, wykładowcy podzielili się:
👨‍⚕️Mgr Jacek Fitał przedstawił kluczowe informacje dotyczące postępowania pediatry w przypadku wykrycia samookaleczeń u pacjenta,
👨‍⚕️Mgr Łukasz Konowałek omówił rosnący problem z identyfikacją płciową wśród młodzieży,
👨‍⚕️Lek. Michał Rudziński poprowadził fascynujący wykład na temat depresji u dzieci i młodzieży, uwydatniając, na co pediatra powinien zwrócić uwagę podczas wizyty.

👩‍⚕️Lek. stomatolog Katarzyna Mosiej wprowadziła nas w istotne aspekty skutecznej profilaktyki zapalenia dziąseł oraz przeprowadziła znakomite warsztaty stomatologiczne, podczas których każdy uczestnik otrzymał Travel Set od firmy Curaprox.

➡️W sesji chorób infekcyjnych poruszono tematykę postępowania w przypadku chorób górnych dróg oddechowych oraz omówiono najważniejsze aspekty z zakresu profilaktyki na przykładzie donosowej szczepionki Polyvaccinum mite. Wykłady poprowadzili  👩‍⚕️dr n. med. Bogumiła Górczewska oraz 👨‍⚕️dr hab. n. med. Adam Sybilski.

➡️Podczas sesji dermatologicznej 👩‍⚕️dr n. med. Katarzyna Kisiel przedstawiła tematy takie jak wyprysk niemowlęcy, AZS, ŁZS, trądzik czy grzybica, zaś 👨‍⚕️dr n. med. Marek Karwacki przybliżył problem plam skórnych typu „kawa z mlekiem” od momentu różnicowania skórnych zaburzeń barwnikowych aż do algorytmu postępowania z dzieckiem z tymi objawami.

➡️Podczas sesji chorób rzadkich:
👨‍⚕️dr. n. med. Dariusz Rokicki omawiając neurologiczne aspekty chorób spichrzeniowych przeprowadził analizę symptomów tych schorzeń, jednocześnie przedstawiając metody diagnozy i terapii. Kolejny jego wykład dotyczył deficytu kwaśnej lipazy, występującego w rzadkich chorobach metabolicznych,
👩‍⚕️dr n. med Izabela Michałus skoncentrowała się na rzadkiej chorobie metabolicznej – hipofosfatazji (HPP), prezentując diagnostykę, charakterystykę oraz objawy schorzenia,
👨‍⚕️dr n. med. Mariusz Kłopotowski przedstawił wiedzę o chorobie Fabry’ego, obejmując genetyczne podstawy, wpływ na organizm i aktualne kierunki badań na jej temat,
👩‍⚕️dr n. med. Aleksandra Kucharczyk omówiła temat wrodzonego obrzęku naczynioruchowego, poruszając przyczyny, diagnostykę i metody leczenia tego rodzaju obrzęku.

Rejestracja

Resetuj hasło